.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئيس كل دادگستري مازندران:امام خميني(ره)موجب عزت ایران در دنيا شد

رئيس كل دادگستري مازندران از حضرت امام خميني (ره) به عنوان احيا گر اسلام و محبوب دلهاي مسلمين ياد كرد و گفت : بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران با احياء دين اسلام موجب عزت نظام اسلامي و ملت در سراسر گيتي شده است.

حجت‌الاسلام "حسين طالبي" روزپنجشنبه به مناسبت نوزدهمين سال بزرگداشت سالروز امام راحل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در ساري افزود : هر سال كه از رحلت آن مقتداي دلسوز و مخلص مي‌گذرد ارادت و محبت مسلمانان در سراسر جهان نسبت به آن شخصيت بزرگوار بيشتر مي‌شود.

وي با اشاره به نامه معروف حضرت امام علي (ع) به مالك اشتر اظهار داشت : افراد صالح پس از اينكه به عنوان متولي بخشي از امور در جامعه منصوب شدند بايد از سوي حاكمان مامورين دلسوز و صالح گمارده شوند كه بر كار آنان نظارت نمايند.

وي در زمينه مراقبت و نظارت در مديريت بيان داشت : خوشبختانه مراقبت و نظارت چه بصورت مستقيم و چه غير مستقيم در قوه قضائيه به ويژه در دستگاه قضايي استان وجود دارد.

رئيس كل دادگستري مازندران به فرايند رسيدگي در دستگاه قضايي از مراحل تحقيق و كشف تا صدور حكم اشاره كرد و ادامه داد : همه اين مراحل دليل آن نظارت و وظايف محوله قضات در اجراي عدالت است.

حجت‌الاسلام "طالبي" تصريح كرد : نظارتي كه در دستگاه قضايي بر امور كاركنان وجود دارد در هيچ نهادي يافت نمي‌شود.

اين مقام ارشد قضايي استان همچنين خاطرنشان كرد : ‪ ۵۹۱‬پست مصوب قضايي در استان وجود دارد كه تعداد ‪ ۳۸۴‬پست فعال مي‌باشد و ‪ ۲۱۷‬پست قضايي در مازندران بلاتصدي است.

وي پرونده‌هاي وارده دادگاههاي عمومي در سال گذشته را ‪ ۱۹۰‬هزار و ‪۴۲۷‬ فقره اعلام كرد و گفت : با احتساب پرونده‌هاي قبلي ‪ ۱۹۸‬هزار فقره پرونده توسط قضات دستگاه قضايي استان رسيدگي و مختومه شد.

رئيس كل دادگستري مازندران پرونده‌هاي وارده مربوط به دادسراهاي استان را در سال قبل ‪ ۱۲۳‬هزار و ‪ ۴۴۷‬فقره ذكر كرد و افزود : با احتساب پرونده هاي موجود ‪ ۱۲۶‬هزار فقره پرونده مختومه شد.

وي در خصوص رسيدگي پرونده‌ها توسط شوراهاي حل اختلاف بيان داشت : در سال گذشته ‪ ۱۷۰‬هزار و ‪ ۷۲۹‬فقره پرونده وارد شوراهاي حل اختلاف مازندران شد كه از اين تعداد ‪ ۱۷۰‬هزار و ‪ ۵۷‬فقره پرونده مختومه شده است .

به گفته اين مقام قضايي همچنين ‪ ۵۷‬هزار فقره پرونده توسط شوراي حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.279 seconds.